söndag 16 oktober 2011

Vilken dag

Morgonvy från balkongen

Idag blir det däckbytardagen för oss och pappa. Sedan tänkte jag bjuda Pappa och Inger på söndagmiddag.
Det blir parmesankorg med rökt lax till förrätt
Örtöverbakad lammfilé med röstipotatis med chevrékräm mellan, portvinssås, smörslungade morötter och plommonchutney till varmrätt
och till efterrätt
Vitchokladmousse med cointreaumarinerade frukter och kaffe


Denna fina ljuskrona fick jag av dotter S förra helgen, visst är den fin??
Hon har gjort den alldeles själv, pillermaja:) jag fick dessutom tre stycken ljuslyktor gjorda även dom i luffarslöjd men har inte tagit någon bild på dom ännu men det kommer, det kommer.

Spännande till veckan och se om vi får tag i någon resa till nästa helg...hoppas!!

Ha en fortsatt trevlig söndag på er!!

2 kommentarer:

Jag, en Farmor och Mormor sa...

Kan man beställa en lampkrona?? En i modell mindre, att hänga i trappan =)

anzo sa...

Jag kan höra med henne:)