tisdag 22 november 2011

En dag för sent

Började ju så smått att göra advent på Spånkullen i lördags. Allt plockades fram från alla gömmor och vind. Granen hämtades i skogen och sattes ner i zinkhinken och sprayades med snö och pyntades med kulor i silver och vitt. Den ser precis ut som i fjol med rosett i toppen. Vissa stjärnor och stakar har också satts upp men sen stöp det med resten då maken åkte ut på jourjobb söndag morgon och blev kvar till början av kvällen. Hade för avsikt att besöka en del butiker i Birsta för lite inhandlig av div saker och det kan man ju inte göra när man ínte har någon bil. Så idag blir det en fortsättning, en dag för sent. Egentligen inte för jag är ju som sagt ute i väldigt god tid. Fick ha myskväll själv igår också med Blossa glögg och pepparkakor med ädelost på och måste säga att jag blev glatt överraskad av den. Jag tycker nämligen inte särskilt om kaffesmak på sånt som man äter eller dricker som inte är vanligt kaffe och den smakade inte direkt kaffe utan mer choklad vilket föll mig i smaken. Testar här både varm och kall därav två glöggmuggar.


Trodde jag aldrig skulle säga det här; men jag tror faktiskt vi ska köpa en sån här i år. Har varit runt och tittat överallt och jag tycker nog att Maxi:s som kostar ca hälften av dom andra är lika snygg.

Ica Maxi 799:-


Måste få visa en fin bild ifrån förra helgen när det
dagas i Fagervik/Köpenhamn med utsikt över fjärden

1 kommentar:

Jag, en Farmor och Mormor sa...

INTE kul att veta att ni är därnere i ovädret! Huvva. Kom hem safe. Lova?