tisdag 18 januari 2011

Åter till verkligheten

Imorgon är det dags igen för en ny arbetsvecka efter att ha varit ledig i sju dagar. Har väl inte gjort något speciellt utan bara varit vilket är hur skönt som helst. Igår hade jag arbetsdag vid spisen för att göra lite matlådor till pappa, det blev 48 st. Det kommer han att klara sig länge på han lagar ju faktiskt mat själv också. Han är mäkta stolt över att han inte längre behöver receptet framme för att göra stuvade makaroner.
Han fick köttfärssås, chili con carne, köttfärslimpa med svampsås, kycklingwok, indonesiskgryta, korvgryta, torskgratäng, kasslergratäng, lax med ädelost.

Roade mig häromdagen också med att leta billiga utlandsresor. Hittade massor men ingen så där superbra så det blev en tågresa till Eskilstuna/Västerås istället i slutet på februari då yngsta favorit dottern fyller år.
Nu ska jag ta och hoppa in i duschen och sen ta och luta tillbaka mig i soffan för att läsa Elle mat och vin som damp ner i brevlådan idag kanske tar jag och smuttar på en Crabbies också.

5 kommentarer:

Jag, en Farmor och Mormor sa...

Men oj vilken caterig rörelse! ;-)

Jag, en Farmor och Mormor sa...

om jag inte var så trött, så hade jag säkert stavat rätt också. Har varit med dotra heeeela natten på akuten (tramvred) och åkte direkt till jobbet. Många förvånade miner här, när jag kom mer än en timme för tidigt!

anzo sa...

Hahaha...man kanske skulle börja med det;)Gud va besvärligt hon har det stackarn, hon gör det bra:)och inte undra på felstavningen med en sådan natt. Se nu till att du åker hem tidigare och vilar upp dig. Hälsa C så mycket!!

Jag, en Farmor och Mormor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jag, en Farmor och Mormor sa...

Det ska jag göra. Igår blev jag kvar ända till halv sex på jobbet. Satt och hängde i fåtöljen hela kvällen, men tog mig i kragen och tömde i alla fall diskmaskinen innan jag ramlade i sängen. Tyvärr var jag övertrött.Kunde knappt sova alls. Så i natt hoppas jag att jag däckar tidigt!