måndag 2 november 2009

~ ~ Alla helgons helgen ~ ~

I fredags så kom H & M hem ifrån Västerås och vi var bjudna till M:s föräldrar på middag. Jättegod mat och dryck. Därefter tog vi ett parti med canasta och mitt i spelet så fick vi ett varsit kuvert av barnen...spännande...det öppnades och däri låg ett foto med deras händer som var ringmärkta med vitt guld, snacka om att vi både förvånade och jätte glada. När vi var i Paris så var dom ute och käkade middag utan oss en kväll och då förlovade dom sig i parken vid Eiffeltornet...så romantiskt. Hur sjutton kunde dom hålla sig en hel vecka utan att avslöja sig???
Grattis till förlovningen M & H ♥
På lördagen var vi och pyntade och tände ljus på gravarna och på minsta kusinen O:s 13-års kalas...Grattis Grattis tonåringen!. Sen blev det ännu en förlust i hockeysoffan och i canastan. I veckan så hade jag ju födelsedag så min familj kom på kaffe och tårta på söndagen. Jag fick av mina barn och mågar 2 par örhängen, en jätte fin långskjorta med ett matchande skärp och stickade strumpbyxor. Av mor/far och bror/svägerska fick jag en jätte fin hissgardin som jag ska ha i köket till jul...svägerskan hon vet vad jag tycker om hon...hoppas bara att det finns en kvar, har ju två fönster i köket, får ta och skynda mig upp till Gårdsbutiken i Bandsjön annars får jag ha den i tvättstugan. Dotter H fick lämna oss och även sin fästman här för återresa till Västerås, M ska ju göra 7 veckors praktik på Östrands fabriken. Sen velade jag, S och S om vi skulle gå på hockeyn eller inte, maken fick biljett av grannen. Vi käkade plankstek och tog beslutet att vi måste ju stötta dom nu i detta krisläge, lämnade disken och drog iväg och blev bjudna på den bästa matchen på länge eftersom det blev vinst med 4-3, äntligen!

Inga kommentarer: