fredag 6 november 2009

Utlåtande

Här kommer utlåtandet om gårdagens middag. Alla vid middagsbordet tyckte att rätten var jättegod och den kan även serveras till fest. Tyvärr så kommer det ingen bild för jag glömde föra över dom till datorn. Såg ni Halv åtta hos mig?? Det gjorde jag så jag missade första hockeyperioden...grattis Sverige till vinsten. Rätterna som hon gjorde verkade jättegoda vilket det också visade sig poängmässigt...hon vann. Måste provas framöver. Efterrätten hon gjorde kommer att ätas redan denna helg faktiskt. Första momentet med marängen och parfaiten ligger nämligen redan gjord i frysen. I onsdagens program så bjöd han på en förrätt med färska musslor i vin med fetaost som jag också ska prova i helgen samt en laxrätt, sojamarinerad med apelsinsmörsås. På Maxi har dom nu kanonpris på färsk laxfilé för 69,90 kr/kg...måste nog dit och köpa en till för gravning.
Glöm inte bort att det är Farsdag på söndag!

Inga kommentarer: