söndag 8 november 2009

Helgsummering





Det har varit mycket mat mat mat denna helg. Jag bara måste testa nya recept hela tiden och denna helgen blev det t o m två stycken 3-rätters middagar. På fredan blev det som jag skrev i förra inläggget och ångkokta musslor med fetaost, otroligt gott, marinerade laxrosor med potatiskaka och apelsinsmörsås, efter att man marinerat laxen så skar man den i tunna skivor och virade dom till rosor, väldigt dekorativt och jättegott, och till sist tropisk marängparfait med mangosås och kiwi-äppelsalsa. Igår blev det kall basilikasoppa med örtolja med räk-och tomatsalsa, parmesanchips, MUMS, örtmarinerad lammstek med röstibakelse med chevrécreme emellan, balsamicosås och ugnssrostade grönsaker, jättegott, chokladtryffelpaj med passionsfrukt, det skulle vara rom i den men det är jag inte så förtjust i så jag tog en skvätt cointreau istället, en höjdare för den som älskar choklad.










Grattis till världens bästa
Pappa och Pappan
till mina barn



Inga kommentarer: