torsdag 5 november 2009

Vad blir det för mat?

Imorse tog jag fram portionsbitar av lax ur frysen men vill inte göra samma gamla vanliga recept. Gjorde även en snabbtitt i kylen innan jag for till jobbet men där fanns inte mycket. Det enda inspirerande var en chevréost. Googlade på recept där chevrén kunde komma till användning tillsammans med laxen. Hittade då detta receptet som kommer att bli kvällens middag:

Lägg laxfiléerna i en ugnsform, salta och peppra, täck fisken med tjocka skivor av chevré, strö över rostade valnötter och ringla över flytande honung och in i 175 graders ugn. Serveras med potatis, sallad och en kall sås bestående av 2 dl creme fraiche, soltorkade tomater och finhackad basilika, salt och peppar.

Tror att det kan bli ganska gott. Ni får ett utlåtande imorgon och ev en bild. Ikväll så krockar Halv åtta hos mig, som jag brukar följa, med hockeyn men jag tror att jag måste se kvällens avsnitt iallafall därför att menyn ser så spännande ut; Kall basilikasoppa med örtolja, räk-och tomatsalsa med parmesanchips till förrätt. Till huvudrätt blir det lamm med spenat och balsamico, potatistårta och hallonsallad och till efterrätt tropisk marängparfait med mangosås och kiwi/äppelsallad.




Bilder lånade från tv4.se halv åtta hos mig